Another Wiki
Advertisement

Ogólnie[]

Odcinek trwa 24 minuty i 59 sekund, w tym opening i ending. W tym odcinku nie zginęła ani jedna osoba, natomiast życie naraziły dwie osoby. Są to Wakui Daisuke oraz Tomohiko Kazami.

Fabuła[]

Na początku, zostaje nam przedstawiona sytuacja z odcinka dziewiątego, kiedy to zginęła Aya Ayano oraz brat Yumi - Atsushi Ogura. Następnie możemy usłyszeć, że klasa 3-3 planuje wyjechać na wycieczkę klasową.

Akazawa i Kouichi

Kouichi podaje rękę Akazawie.

Następnie możemy ujrzeć zapłakaną Izumi, która wyzywa swojego brata od idioty. Rzuca puszką, która po chwili kogoś uderza. Dziewczyna w pośpiechu zbiega ze wzgórza, wykrzykując przeprosiny i niestety się przewraca. Słyszy głos chłopaka, który po chwili podaje jej rękę. Przedstawia się on jako Kouichi Sakakibara. Akazawa chwyta rękę nastolatka, a po chwili się budzi. Okazuje się, że był to jej sen.

Zdj klasowe

Zdjęcie klasowe klasy 3-3

Po tym, widzimy ośrodek, w którym klasa ma spędzić następne kilka dni. W tle słyszymy rozmowę najprawdopodobniej Naoyi i Mochizukiego o taśmie z nagraniem dotyczącym klątwy. Wtedy Yuuya proponuje, aby cała klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie. Następnie chłopak zamienia się z Teshigawarą, by każdy mógł być na fotografii.

Dziadkowie

Państwo Numata

Po zrobieniu wspólnego zdjęcia, wszyscy wchodzą do pensjonatu, by zająć pokoje i coś zjeść. Mowa jest także o tym, że wkrótce pójdą odwiedzić świątynie i pomodlić się o bezpieczeństwo. Wtedy całe grono jest witane przez państwo Numata.

Odsłuchanie

Naoya, Yuuya, Kouichi i Mei odsłuchują nagrania.

Wtedy Sakakibara, Mochizuki, Teshigawara i Misaki postanawiają odsłuchać część dalszą kasety. Dowiadują się, że Pan Matsunaga wdał się w kłótnię z pewnym uczniem, którego imię nie zostało nagrane. Skończyło się na tym, że zaczęli się bić. Katsumi popchnął go, a nieznany uczeń nadział się na gałąź. Z tego powodu zmarł. Przerażony chłopak pobiegł do ośrodka. Przyjechała policja i wypytywała nastolatka o mnóstwo rzeczy, ale nic nie powiedział o [...]. Po tym, jak nikt nie pytał o martwego kolegę, szatyn wrócił na miejsce zbrodni i odkrył, że ciała nie ma. Następnie, przyszedł do pensjonatu i zaczął pytać innych o niego. Zmieszani zaczęli odpowiadać, że taka osoba nigdy nie chodziła z nimi do klasy. Mówili, że na wycieczkę przyjechało 19 osób, a nie 20. Wtedy zorientował się, że chłopak, którego zabił, był dodatkowym uczniem. Następnie Matsunaga opowiada, że to właśnie sposób na zatrzymanie klątwy - odesłać śmierć tam, skąd przyszła. Po zakończeniu nagrania, Mei zauważa, że nie mogli usłyszeć imienia zamordowanego chłopaka. Na pytanie Kouichiego, dziewczyna odpowiada, że prawdopodobnie zostało ono zmienione pod wpływem klątwy.

Kouichi

Kouichi pyta z wyrzutem, co zrobią po wykryciu martwego.

Grupa odbywa rozmowę, o tym, jak rozróżnić osobę martwą od reszty uczniów. Sakakibara z wyrzutem pyta, co mają zrobić, gdy już odkryją, kim jest zmarły. Następnie pyta Teshigawarę, czy jest w stanie zabić swojego kolegę z klasy. Na to, blondyn nic mu już nie odpowiada.

Kolacja

Kolacja w pensjonacie.

Wszyscy udają się na kolację, przy której Naoya oznajmia, że zastanawia się, kim jest dodatkowa osoba. Na pytanie, czy ma jakiś podejrzenia, chce coś powiedzieć, ale zmienia swoją wypowiedź, gdy zauważa Akazawę. Owa dziewczyna pyta Panią Mikami, czy mogłaby coś powiedzieć. Gdy kobieta jej pozwala, Izumi zaczyna swój monolog, podczas którego przeprasza oraz oznajmia, że domaga się przeprosin również ze strony Mei za to, że nie umiała spełnić roli nieistniejącego ucznia. Rozpoczyna się kłótnia między Teshigawarą i Kouichim a rudowłosą dziewczyną. W ostateczności, Misaki przeprasza.

Atak astmy

Wakui dostaje ataku astmy.

Trójka przyjaciół czarnowłosej się wzburza i zaczyna krzyczeć. W pewnym momencie zauważają, że Daisuke dostał ataku astmy. Pan Chibiki odkrywa, że inhalator nastolatka jest pusty. Szybko się też okazuje, że w ośrodku nie ma zasięgu. Tatsuji postanawia, że zawiezie chłopaka do szpitala.

Zaczepka

Mei zaczepia Kouichi'ego.

Kiedy cała klasa rozchodzi się do pokoi, Misaki zatrzymuje Sakakibarę i dziękuje mu za to, że wstawił się za nią w jadalni podczas kolacji. Poza tym, prosi go o złożenie wizyty w jej pokoju. Oznajmia, że chciałaby zobaczyć zdjęcie klasowe z 1972 roku.

Ritsuko

Zdjęcie, na którym znajduje się Ritsuko, Ryouhei oraz Tamie.

Gdy wchodzą do pokoju dziewczyny, Sakakibara wyciąga kopertę ze zdjęciami. Mówi, że znalazła je babcia, a znajdowało się w pokoju, który należy do Reiko. Mei wkrótce zaczyna pytać chłopaka o zdjęcie klasowe. Pyta między innymi o to, "który to Misaki" oraz "czy widzi jakieś dziwne kolory". Kouichi odpowiada na wszystkie pytania. Po pewnym czasie oboje zaczynają oglądać resztę zdjęć, na których pojawia się Ritsuko. Czarnowłosa zauważa, że gdy siostry Mikami były małe, nie dało się ich rozróżnić. Oglądają tak zdjęcia, aż temat schodzi na artystyczny tor. Chłopak pyta się, czy to, co rysowała dziewczyna to anioł oraz, czy modelką była jej kuzynka. Poza tym, wypytuje o lalkę, którą nastolatka niosła do kostnicy. W odpowiedzi, Mei mówi, że to dość skomplikowane. Sakaki nie daje za wygraną i prosi ją, by mu o tym opowiedziała.

Opowieść

Mei opowiada Kouichi'emu o historii jej rodziny.

Dziewczyna mówi, że jej matka - Kirika - tak naprawdę nazywa się Yukiyo. Matka Misaki zaś - Mitsuyo. Opowiada, że kobiety są bliźniaczkami. Obie wyszły za mąż, a Mitsuyo została matką dwóch dziewczynek. Rok później, Yukiyo również zaszła w ciążę, jednak dziecko zmarło przed narodzinami. Kobieta się załamała po stracie dziecka. Dodatkowo, gospodarstwo Fujioka popadło w problemy finansowe. Postanowiono, że jedna z bliźniaczek zostanie oddana w ręce załamanej kobiety. Padło akurat na Mei. Nastolatka twierdzi, że padło na nią ze względu na imię. Gdyby oddano drugą, nazywałaby się Misaki Misaki, co byłoby nielogiczne.

Misaki i Misaki

Wspomnienie Mei o spotkaniu z Misaki.

Następnie mówi, że prawdę odkryła w V klasie podstawówki, ponieważ jej babci coś się wymsknęło. Kirika była okropnie sfrustrowana, kiedy się o tym dowiedziała. Mei stwierdziła, że prawdopodobnie kobieta chciała trzymać to w sekrecie do końca życia.

Podziwianie

Misaki podziwia lalki w sklepie Kiriki.

Gdy czarnowłosa oznajmiła Yukiyo, że chciałaby poznać swoją prawdziwą matkę, mama dziewczyny wpadła w furię. Do teraz czuje się niespokojna, więc każe nosić swojej córce telefon. Pomimo tego, bliźniaczki potajemnie się spotkały. Fujioka często bywała w Misaki M. Studio, ponieważ uwielbiała lalki. Gdy Mei zapytała się jej, co chciałaby dostać na urodziny, brunetka odpowiedziała: "Chcę tą lalkę".

Śmierć

Misaki umiera na szpitalnym łóżku.

Krótko po rozpoczęciu roku, Fujioka zmarła. Dlatego też czarnowłosa zaniosła do kostnicy zabawkę. Powiedziała, że chciała dochować obietnicy.

Sakakibara dostrzega, dlaczego Mei na początku roku powiedziała "To się już zaczęło". Chłopak pyta się, czemu dziewczyna nie powiedziała mu tego pierwszego dnia. Nastolatka odpowiedziała mu, że nie chciała w to wierzyć, w to, że jej siostra zginęła przez klątwę. Następnie, Kouichi zauważa, że w takim razie, klątwa rozpoczęła się w kwietniu, nie w maju.

Misaki

Potem, szatyn pyta się brunetki, czy to był główny powód tego, że jest pewna, iż nie jest on zmarłym. Ona odpowiada, że jest to jeden z powodów, ale nie główny. Na kolejne pytanie chłopaka, "Więc co nim (głównym powodem) jest?", Misaki wstaje z miejsca, staje przed nim i zdejmując opaskę mówi, że jej oko tak jej podpowiada.

Zdejmowanko

Misaki zdejmuje opaskę.

"Mówiłam ci już, moje oko widzi rzeczy, których nie powinno się zobaczyć". Kouichi wyskakuje z zapytaniem, co takiego ono widzi. Mei odpowiada mu, że jej oko widzi kolor śmierci, kolor tych, którzy są bliscy śmierci.

- Jaki to kolor? - zapytał Sakakibara.

- To kolor, którego nigdy nie widziałam prawym okiem. Nie jest taki jak czerwony czy niebieski. Jest niezwykły. - rzekła.

Uwu

Keiko Numata przygotowuje się do zabójstwa.

Następnie, czarnowłosa tłumaczy mu, że kolor jest najwyraźniejszy przy zmarłych, słabszy przy chorych lub osobach bliskich śmierci. Dlatego też, jest pewna, że szatyn nie jest zmarłym. Zmieszany pyta dziewczynę, czy wie, kim jest dodatkowa osoba. Nastolatka niechętnie przyznaje, że zmarły jest z nimi na wycieczce. Gdy ma już powiedzieć, kto nią jest, do pokoju wchodzi zrozpaczony Naoya z wieścią, że zrobił coś okropnego.

Ciekawostki[]

  • Podczas rozmowy Sakakibary i Mei możemy zobaczyć kilka scen, gdy to Keiko Numata przygotowuje się do zabójstwa, co zwiastuje kolejne wydarzenia.
  • Odcinek w japońskiej wersji został wyemitowany 13 marca 2012 roku.
  • W mandze, ataku astmy dostał Kouichi - nie Wakui.
Advertisement